Retur
Retur
Produsele achiziţionate la distanţă se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are obligatia să notifice comerciantul că renunţă la cumpărare inregistrand o cerere de retur sau utilizand o declaratie neechivoca transmisa prin e-mail. Consumatorul are dreptul sa se retraga din contractele incheiate la distanta, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului. Se calculează 14 zile calendaristice din momentul în care consumatorul sau o altă persoană terță (exclus curier) intră în posesia produselor. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului și recomandăm utlizarea aceluiaşi serviciu de transport utilizat pentru recepţionarea produselor.
ALC ONLINE MOBILE S.R.L. (denumit și furnizor) va înapoia contravaloarea produselor din comandă, inclusiv costurile livrarii, cu exceptia costurilor suplimentare determinate de faptul ca ati ales alta modalitate de livrare decat cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de noi, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care suntem informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract. Contravaloarea returului care este suportata de catre client.
Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligaţiilor părţilor contractuale. Produsul returnat trebuie să fie în aceeaşi stare în care a fost livrat cu exceptia urmelor de manipulare necesara pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor, in caz contrar avem dreptul de a aplica o diminuare corespunzatoare a valorii acestora. In cazul in care produsele returnate prezintă intervenţii neautorizate, modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, şocuri, urme de folosire rezultate din exploatare vom fi nevoiti sa aplicam o diminuare corespunzatoare a valorii produselor. În cazul foliilor de protecţie, în momentul îndepărtării sigiliului se pierde dreptul la retur. Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a produsului, consumatorul ar trebui sa-l manuiasca si sa-l inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin. Prin urmare, in timpul perioadei de retragere, consumatorul ar trebui sa manuiasca si sa inspecteze produsul cu grija necesara.
Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii aşa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Pentru a primi intreaga rambursare a sumelor platite, produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost primite, chiar și atunci când returnarea îi este imputabilă furnizorului: produse greșit ambalate, produse greșit livrate sau produse cu defecte de fabricație.
Pentru comenzile expediate la nivel național, prin curier, costul este de 12 Lei indiferent de adresa cumpărătorului sau gratuit prin EasyBox la comenzi mai mari de 99 lei.
Consumatorul este responsabil doar în ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionarii produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile şi modul de funcţionare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască şi să le inspecteze în acelaşi mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin. De exemplu, consumatorul ar trebui să poziționeze folia peste ecranul dispozitivului fără a îndepărta sigiliul. Astfel, consumatorul își poate forma o idee despre produsul achiziționat.
Conform art. 16, lit. f din OUG 32/2014, foliile de protecţie sunt exceptate de la retur dacă acestea au sigiliul îndepartat (chiar și parțial).
IMPORTANT! Foliile de protecţie au un sigiliu aplicat pe spate. Acest sigiliu permite consumatorului să testeze folia pe ecranul dispozitivului fără a pierde dreptul la retur. Odată ce sigiliul a fost îndepărtat de pe folie, chiar și parțial, consumatorul este de acord cu produsul achiziționat și îşi asumă responabilitatea că a citit şi că va respecta instrucţiunile de montaj. Îndepărtarea sigiliului (chiar și parțial) sau nerespectarea instrucţiunilor de montaj atrag după sine nevandabilitatea produsului și implicit pierderea dreptului la retur.
Obligaţiile care revin ALC ONLINE MOBILE S.R.L.
Va rambursa contravaloarea produselor în maximum 14 zile calendaristice calculate din momentul în care consumatorul trimite informarea cu privire la decizia sa de a se retrage din contractul la distanta. Termenul de rambursare este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi înainte de expirarea perioadei de 14 zile. Rambursarea sumelor se va face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca si cea folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care v-ati exprimat acordul expres pentru o alta modalitate de rambursare; in orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari - a se vedea punctul 4 din Instructiuni de completare. In cazul plăţii numerar la livrare, rambursarea se va face exclusiv prin transfer în contul bancar transmis de consumator).
Obligaţiile care revin consumatorului
Produsele sunt expediate catre ALC ONLINE MOBILE S.R.L. sau pot fi înmânate prin predare unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întârziere nejustificată şi în decurs de maxim 14 zile calendaristice de la anunţarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suportă costurile de returnare daca produsul nu este returnat la easybox. Consumatorul este responsabil doar în ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionarii produselor.
- RETUR DE PRODUSE
Puteţi solicita returul de produse în următoarele cazuri:
- Produsul livrat nu corespunde așteptărilor. Produsul returnat trebuie să fie în aceeaşi stare în care a fost livrat (cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, cu sigiliul intact şi documentele care l-au însoţit).
- Produs în colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzaţi recepţia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat şi se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menţionată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor vă este transferat integral în momentul în care intraţi în posesia fizică a produsului. În cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator sa transporte produsele, riscul este transferat în momentul livrării produselor cătreconsumator.
- Produse livrate/ambalate greşit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat. În acest caz, costurile de transport pentru retur sunt suportate de către noi ALC ONLINE MOBILE S.R.L.
Menţiune
În toate cazurile de mai sus, recomandam ca produsele returnate sa fie în starea în care au fost primite, cu exceptia urmelor de manipulare necesara pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor, in caz contrar avem dreptul de a aplica o diminuare corespunzatoare a valorii acestora, în ambalajul original şi însoţite de toate accesoriile şi documentele originale. In cazul deteriorarii produselor se vom proceda la aducerea acestora la conformitate. Punerea produselor într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.